Скайп–конференція «Статеве виховання учнівської молоді»

Проблема статевого виховання неповнолітніх та молоді в Україні набуває все більшої актуальності. Вона обумовлена низкою причин: зростає кількість захворювань, що передаються статевим шляхом, ВІЛ-інфекція, СНІД.

За кількістю абортів Україна входить в число найбільш відсталих країн Європи. За оцінками фахівців, на дівчат, які входять у вікову групу від 15 до 19 років, припадає найбільша кількість кримінальних, самовільних абортів і передчасних пологів.

Все це можна пояснити, перш за все, невмінням молоді стежити за своїм сексуальним здоров’ям і поганою поінформованістю з питаннями сексуальної культури.

У зв’язку з цим актуальним в системі навчальної та виховної роботи навчального закладу залишається здійснення статевого виховання і сексуальної освіти.

Статеве виховання дітей, за словами українського педагога Григорія Ващенка, має ґрунтуватися на їх моральному вихованні: «…українську молодь треба виховувати в дусі статевої чистоти і стриманості… кожний українець мусить бути моральним у дусі української традиційної моралі, заснованій на засадах християнства. Це потрібно і для особи, і для суспільства… Статева розпуста приводить до розкладу родини, а розклад родини – до розкладу держави». Тож важливо, як стверджує педагог, зосередити увагу учнів на формуванні моральних «гальм», які б запобігали відхиленням від норми у статевій поведінці, а також на морально-психологічних питаннях, розв’язання яких сприяло б формуванню правильних взаємин, унеможливлювало статеву розпусту.

Мета Концепції превентивного виховання дітей і молоді, розроблена Академією педагогічних наук України, полягає в досягненні відповідальної поведінки молоді, сформованості імунітету до негативних вчинків соціального оточення. Питання превентивності вже давно є пріоритетним в системі психолого-педагогічних, правових, медичних досліджень різних країн світу в рамках ЮНЕСКО.

Важливим критерієм оцінки сформованості сексуальної культури неповнолітніх та молоді є психічна культура. Цей рівень дозволяє встановити рівень сформованості самоконтролю в емоційній сфері і сексуальну поведінку, наявність саморегуляції сексуального потягу і адекватної самооцінки. Цей критерій відображає не тільки почуття і наміри молодих людей до цінностей сексуальної культури, але і реальні вчинки.

Показниками психічної культури може бути сформованість морально-психологічних якостей, наявність розуміння і саморегуляції сексуального потягу, вміння встановлювати контакти з особами протилежної статі і контролювати свої статеві потяги.

Сформованість сексуальної культури неповнолітніх та молоді визначається також рівнем етичної (морально-духовної) культури, що характеризується етичною освіченістю молоді, а також її зовнішніми проявами – етико-статевою поведінкою, станом морально-духовної культури і позитивно спрямованою комунікативністю. Показниками тут є сформованість і пріоритетність загальнолюдських цінностей, наявність позитивного ідеалу; знайомство з етичними аспектами статевого життя і позитивно спрямована комунікативність.

З метою соціальної спрямованості сексуальної культури учнівського молоді в Запорізькому вищому вищому професійному училищі було проведено скап конференцію на тему: «Статеве виховання учнівської молоді».

У конференції приймали участь завідувач Центру медичної допомоги підліткам та молоді «Клініка, дружньої до молод»і – Бобкова Ольга Вікторівна, гінеколог дитячого та підліткового віку Царук Тетяна Олександрівна, медична сестра ДНЗ «Запорізьке ВПУ» Матвієнко Валентина Іванівна, учні групи № 10, № 11, № 15.

Гінеколог розповіла ученицям про вагітність, пологи та методи контрацепції. Дівчата дізналися про правила гігієни статевих органів. інфекції, які передаються статевим шляхом та щодо профілактики захворювань жіночої статевої системи.

Сексуальна культура обов’язково включає соціальну культуру і передбачає сформованість соціального розвитку особистості. Основна складова соціальної культури – соціально активна особистість, здатна спрямувати свою діяльність на перетворення соціальних умов згідно назрілих потреб інтересів, цінностей та ідеалів у висуванні і реалізації соціальних ініціатив. Кожна активна особистість бере участь у вирішенні актуальних соціальних завдань, у тому числі, формуванні в собі необхідних соціальних якостей.

Соціальна спрямованість сексуальної культури передбачає, що ця активність молоді має бути значима для суспільства. Тому що в єдності з соціальною активністю ми розглядаємо самовиховання, яке значно прискорює процес засвоєння елементів сексуальної культури, сприяє засвоєнню шлюбно-сімейних традицій, вірувань, цінностей, формує навички самовиховання та дозволяє сформувати позитивні якості особистості.

Але якими б системними, цілеспрямованими й результативними щодо цього не були виховні впливи, соціальному педагогу важливо пробудити в учневі прагнення до самовиховання, опанування культурою шляхетної статевої поведінки у найрізноманітніших життєвих ситуаціях.

 

 

 

 

Соціальний педагог Сєргєєва Олена Анатоліївна

Опубліковано у Виховна діяльність, загальній категорії, Новини, Соціально-педагогічна діяльність. Додати до закладок постійне посилання.