БУЛІНГУ СКАЖЕМО – НІ!

На сьогоднішній день надзвичайно гостро постає проблема агресивних проявів у міжособистісних стосунках учнівської молоді. Останніми роками визнано поширення в освітній практиці такого явища, як булінг, який можна вважати першим кроком до справжнього насильства та злочинної поведінки. Діти ж є найбільш вразливою категорією, вони соціалізуються, навчаються різним моделям поведінки, і, на жаль, булінг стає однією з таких моделей.

Тому з метою попередження насильства в учнівському середовищі, поширенню булінгу та його видів, 23 жовтня 2019 року було проведено класну годину на тему «Булінгу скажемо – НІ» з учнями групп: №19 за професією: «Оператор компютерного набору Адміністоратор», №07 за професією: «Оператор компютерного набору. Контролер – касир» та №08 за професією: «Агент з постачання. Оператор компютерного набору»

В ході классного часу розкриті такі поняття, як «булінг», види булінгу, наслідки такої поведінки для жертви та агресора, переглянуто та обговорено фільм з елементами шкільного булінгу. Учням надано поради, як діяти у разі виникнення такої ситуації у навчальному закладі, до кого звернутись за допомогою.

«Булінг» – це агресивна поведінка, що зазвичай повторюється. Вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище у навчальному закладі для іншої особи.

Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил.

Наслідки булінгу виходять далеко за межі навчального закладу. Булінг є неприпустимим незалежно від того в якій формі він виявляється.

До чого призводить булінг?

Особливість цькування в тому, що він негативно впливає на всіх учасників (жертв, агресорів та спостерігачів) та має деструктивні наслідки в їхньому майбутньому житті:

  • Жертви втрачають відчуття безпеки, перебувають у стані безпорадності та страху, втрачають повагу до себе та інтерес до навчання. Булінг провокує тривожні та депресивні розлади, пригнічує імунітет, може призводити до розладів харчової поведінки (анорексія, булімія) та виникнення суїцидальних думок.

2 жовтня Верховна рада України ухвалила закон про протидію булінгу в першому читанні. Це дозволить на законодавчому рівні визначити явище булінгу, шляхи його протидії, а також встановити адміністративну відповідальність за цькування.

За даними Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ), минулого року 67% українських дітей віком від 11 до 17 років були жертвами, кривдниками або свідками булінгу. 

Крім того, згідно здослідженнями Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ), Україна входить в першу десятку країн Європи (9 місце з 42 країн) за його поширеністю серед 11-15-річних школярів.

Невід’ємним наслідком поширення булінгу серед учнівського середовища є перехід до агресивних дій, які носять злочинний характер, що викликає небажані негативні тенденції у функціонуванні молодіжного середовища та суспільства загалом. Тому, в першу чергу, треба проводити профілактичні заходи, а не чекати наслідків.

Маємо надію, що в Україні також буде вироблено систему протидії цькуванню серед дітей, а спільна робота міністерств, навчальних закладів та батьків дозволить суттєво зменшити масштаби булінгу. Зупинимо його разом!

Будьмо толерантними один до одного та до самих себе!

Майстер виробничого навчання              Бурдейна Любов Михайлівна

Майстер виробничого навчання              Кривко Ніна Петрівна

Опубліковано у Виховна діяльність, загальній категорії, Новини, Соціально-педагогічна діяльність. Додати до закладок постійне посилання.