У сучасному суспільстві склалася негативна тенденція згадувати про учнівську молодь тільки, якщо мова йде про правопорушення, суїцид, злочинності і наркоманії. Як правило, засоби масової інформації, та й суспільство в цілому, вважають за краще міркувати про проблеми у відносинах з молоддю, часто ігноруючи таку важливу деталь як становлення особистості учня і допомогу, в якій він має особливу потребу в цей період.
Розмови з учнівською молоддю – це один із способів профілактики негативних наслідків особливостей підліткового віку. Звичайно, спілкуватися з ними непросто. Але відступитися і просто намагатися спілкуватися поменше, побоюючись грубості і недовіри, набагато гірше.
Розмови – це один з методів, коли ненав’язливо, але ефективно може відбуватися процес виховання. Нерідко вчасно подана інформація може вберегти дитину, підлітка, молодої і не дуже молодої людини від помилок і неприємностей. Але межі цієї інформованості, а також що саме повинен знати учень або учениця, так і залишаються не до кінця визначеними.
З чого почати? Про що говорити?
А відповідь одна – про найголовніше – про кохання. Про кохання чисте, щире, справжнє, яка на все життя.
14 лютого в день всіх закоханих члени ради учнівського самоврядування ознайомились з унікальним почуттям любові.
Щоб зняти бар’єри у спілкуванні, групу було розділено на дві команди, які взяли собі назви «Амурчик» та «Красива».
Протягом тренінгового заняття, виконуючи вправу «Мідрість народу», складали прислів’я, а у вправі «Любов – Не любов» розміщували слова за їх визначенням.
Елементом флеш тренінгу був перегляд відеоролика притчі «Про вітер і квітку», протягом якого відбувалася самоактуалізація особистості у взаєминах чоловіка і жінки.
Соціальний педагог пояснювала учням, що кохання проявляє себе по різному, але головне – це прагнення віддавати всього себе на благо інших людей, а не отримувати власні задоволення і блага. Думати про об’єкт своєї любові, а не про себе самого.
Узагальнюючи свої міркування про кохання, Олена анатоліївна запропонувала учасникам обох команд скласти сінквейн з ключовим словом «кохання».
На завершення учні виконували вправу «Серденько». На маленькій валентиночці писали побажання кожному учаснику, та дарували її.
В ході рефлексіїї учні ділились враженнями, а соціальний педагог Сєргєєва Олена Анатоліївна дякувала всім учасникам за активну роботу, за позитивну енергію, яку випромінювали учні та пригощала цукерками, які заздалегідь приготувала, щоб порадувати учнів в День Святого Валентина.
Соціальний педагог Сєргєєва Олена Анатоліївна
Викладач Сидоренко Олег Анатолійович