Минає третій тиждень карантину в Україні. Цей обов`язковий спосіб захисту населення від пандемії коронавірусної інфекції зупинив життя тисячі міст по всьому світу. Заклади освіти України перейшли на дистанційне навчання, і ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» у тому числі.
Перед педагогами постало чергове непросте завдання – як організувати дистанційнопродуктивний освітній процес. Окрім офіційних рекомендацій від міністерства, є і просте розуміння – ми маємо навчальні плани, які потрібно виконувати, а до кінця навчального року залишилось не так багато часу. Також, з іншого боку виникає просто бажання – продовжити навчати наших здобувачів освіти професійним компетентностями. Як впоратись із цією непростою задачею?
І відповідь на це питання є: педагоги повинні вміти ефективно працювати на відстані, добре розумітися на технологіях та бути медіаграмотним — це надважливі навички XXI століття. Педагогампотрібно не тільки викладати навчальні матеріали здобувачам освіти, а й допомагати їм та моніторити успішність. Для наших вихованців це такий же незвичайний вид діяльності, як і для нас.
У ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище» створили можливість виконання освітніх програм. Заступник директора з навчально-методичної роботи Кулинич Олена Анатоліївна запропонувала організувати освітній процес за допомогою ресурсу «Дистанційна платформа ДНЗ ЗВПУ».На сьогоднішній день, «Дистанційна платформа ДНЗ ЗВПУ» – навчальний заклад, де є розклад, а педагоги регулярнонадаютьнавчальні та творчі завдання.
Викладач Войтюк Тетяна Миколаївна, за допомогою майстрів виробничого навчання змогла налагодити спілкування із здобувачами освіти через Інтернет. Викладач не тільки контролює процес виконання викладених завдань, а і проводить онлайн консультації через Скайп, електронну пошту та в групах Viber. Здобувачі освіти можуть поставити викладачеві питання і отримати на них компетентну відповідь, а отже, здійснюється зворотній зв’язок, що психологічно дає можливість всім відчувати себе задіяним у реальному процесі навчанні.
Також, вихованці мають можливість у властивому для себе темпі самостійно працювати з освітніми ресурсами: створеними, викладеними або рекомендованими викладачем. Це суттєво спрощує дистанційне навчання і вже має відчутну результативність.
Карантин – це серйозна перешкода в освітньому процесі. Але налагоджена дистанційна робота не зменшує значення людського фактору і впливу особистості наставника на мотивацію і розвиток здобувачів освіти.
Викладач Войтюк Тетяна Миколаївна