Навіщо потрібні перегляди?
Перегляди виконують розвиваючу задачу у навчанні художній справі, вдосконаленню молодих і талановитих індивідуумів за професією «Живописець. Флорист». Навчальні завдання за програмою тематичного плану видаються щотижня протягом кожного семестру, у вигляді постановочних натюрмортів за академічним рисунком, живописом та іншими предметами образотворчого мистецтва. Поряд із навчальними аудиторними роботами програмою передбачаються домашні самостійні вправи через етюд та замальовку з аналогів, які підбираються викладачем для широкого творчого розвитку та вміння учнів. Метою їх виконання є повторення та закріплення здобутих знань. Навчальними планами передбачається також додаткова самостійна робота та консультації під керівництвом професійного художника-педагога. Вона може проводитися у навчальних, художніх майстернях, на пленері тощо.
Ця форма роботи сприяє найшвидшому поглибленню навчання, розширенню умінь, розвитку творчих навичок у учнів живописців. Дозволяє швидко навчитися відпрацьовувати навички рисунка, живопису та збору матеріалу за композиційними завданнями. Виконані роботи аналізуються та оцінюються провідними педагогами, професійними художниками, членами Національной спілки художників України, і надалі разом із навчальними картинами виставляються на підсумковому перегляді. Перегляди є найкращою формою перевірки рівня знань та практичних навичок здобутих за час навчання. Вони дозволяють дати аналіз та можливість оцінити здатність учня, його розвиток у художній освіті.
8 листопада у групі №10 за професією «Живописець. Флорист» пройшов другий перегляд, який підбив підсумок творчої діяльності здобувачів освіти 1 курсу. Виконані за місяць постановочні роботи за програмою та домашні завдання були виставлені за такими предметами: «Живопис», «Рисунок», «Технологія виконання художніх робіт».
На перегляді була присутня адміністрація навчального закладу – директор, його заступники, голова методичної комісії художнього відділення та викладачі художнього відділення. Переглядом керував провідний викладач-методист з предметів образотворчого мистецтва Прокоф’єв Євген Олександрович: «Я намагаюся у учнів на першому курсі акцентувати та приділяти увагу розвитку культури широкого бачення живописної натури, почуття краси та гармонії кольору, а також безпосередності його сприйняття. Розвиваю вміння працювати відносинами, заохочую любов до етюду та замальовки. Ставлю такі завдання, щоб розвивалося вміння бачити колір у динаміці, русі. Знаходити об’ємно-пластичну кольорову побудову форми, залежно від освітлення тонового оточення та просторового становища предметів у перспективі. Так як надалі будуть завдання складніші, в яких потрібно вміння правильно сприймати кольорово-тональну єдність натури залежно від освітлення, а також передавати індивідуальне сприйняття колориту натурника, що позує в портреті, його характерні колористичні якості».
Свої роботи представила група із 30 осіб. Учням було досить складно виконувати завдання, оскільки з середини жовтня навчальні заклади перевели на дистанційне навчання. Внаслідок чого група виконувала більшість завдань самостійно вдома, паралельно консультуючись із викладачами.
Чимало представлених робіт було виконано на високому професійному рівні, а із загальної кількості 30% здобули високий бал.
Всім присутнім сподобався перегляд, керівництво було задоволено результатами, оскільки гідно оцінило самостійну та непросту роботу здобувачів освіти над своїми роботами в умовах дистанційного навчання.