Майстер-клас в освітній практиці підготовки кваліфікованих робітників художнього профілю є формою творчого показу, що сприяє розвитку художнього сприйняття, творчих здібностей та композиційного мислення
Така форма організації діяльності забезпечує якісне опанування здобувачами освіти новими компетентностями, техніками під час практичних занять з живопису та малюнку, пленерних виходів; підвищує ефективність профорієнтаційних заходів. Багаторічний педагогічний досвід дозволив розробити комплекс майстер-класів, які б позитивно впливали на розвиток художньо-образного мислення юних митців, розвивали професійну спостережливість, стимулювали креативність.
В основі системи майстер-класів, що з успіхом використовую вже тривалий час, лежить методика «блискавка». Особливість методики – в демонстрації вміння виконувати акварельний етюд з натури від композиційного пошуку, етапів виконання роботи, створення художнього образу, до завершальних елементів, деталізації і узагальнення в короткотривалий проміжок часу. Застосування методики «блискавка» при проведенні експрес майстер-класів, розвиває зорову, колірну пам’ять, підвищує самостійність учнів в прийнятті творчого рішення в композиції, підвищує рівень засвоєння принципів і прийомів етюдного акварельного живопису.
Апробацію методики, яка з успіхом використовувалась в освітньому процесі при підготовці кваліфікованих робітників з професії «Живописець», було вирішено здійснити в ході профорієнтаційних заходів серед учнів закладів художнього профілю Запоріжжя і області.
Учням школи мистецтв № 3, художньої школи, які відвідали ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище», було запропоновано майстер-клас з написання етюду тварин (котів і птахів) в техніці “Алла прима”. Підготовка до творчого «дійства» почалася з невеличкої екскурсії по закладу освіти, огляду виставок робіт випускників і здобувачів освіти училища. Рівень професіоналізму представлених робіт, досягнутий за той невеликий проміжок часу, протягом якого триває опанування професією Живописець, вразило не лише учнів, а й педагогів, що їх супроводжували.
А далі почалася «казка» живопису… Наслідування учнями прийомів, продемонстрованих в ході майстер-класу, створило незабутні емоції, творчу атмосферу, результатом якої стали етюди, на яких оживали коти з химерними очима, гривами, вусами. Колір просто плавився під рухом пензля, фарба сама творила цікаві і фантастичні форми.
У дитячій художній школі міста Вільнянськ учасникам майстер класу було запропоновано спробувати сили в написанні зимових птахів.
Дивовижно було спостерігати, з яким натхненням і радістю в ході експрес-заняття працюють учні. Найактивнішу участь в майстер класі взяли викладачі, директор школи.
Методика, яка з успіхом використовується в освітньому процесі ДНЗ ЗВПУ для підготовки здобувачів освіти професій художнього напряму, показала ефективність і в ході зазначених профорієнтаційних заходів, знайшла підтримку і зацікавленість у колег.
Високий рівень професіоналізму педагогів, якість навчання в нашому училищі – гарантія отримання необхідних компетентностей, знань, навиків для підлітків, які тільки зараз починають замислюватися і визначатися з майбутньою професією, – наших абітурієнтів.
Для них, майбутніх художників, дизайнерів, цікаво творити нове, вишукувати ідеї, розробляти майстер-класи.
Викладач ДНЗ ЗВПУ Прокоф’єв Євген