З метою формування у учнівської молоді культури здорового способу життя, протидії шкідливим звичкам, підвищення обізнаності з ВІЛ/СНІД та толерантного ставлення до людей, яких торкнулася проблема ВІЛ/СНІДу, в Запорізькому вищому професійному училищі впроваджено протягом березня-травня інтерактивний інструмент превентивної освіти “Профілактика ВІЛ на робочому місці”.
Сесія І. «Сучасний стан епідемії ВІЛ – інфекції в Україні та світі. Шляхи інфікування ВІЛ та методи профілактики інфікування.
- зміст, мета завдання тренінгу;
- очікування учасників від тренінгу;
- встановлення правил роботи в групі;
- опитування «До»;
- міфи про ВІЛ;
- презентація;
- перегляд відеоматеріалів;
- питання та відповіді.
Сесія ІІ. Особистий та професійний ризик інфікування ВІЛ. Профілактика статевого шляху передачі ВІЛ.
- Поняття «стигма» і «дискримінація», наслідки стигми, пов’язаної з ВІЛ/СНІДом.
- Поняття «Толерантне ставлення. Толерантна лексика»:
– мозковий штурм «Що таке толерантність?»;
– вправа «Рольові ситуації»;
– рефлексія.
Сесія ІІІ. Стигма і дискримінація, пов’язані з ВІЛ/СНІД. Формування толерантного ставлення до ЛЖВ.
- Поняття «Права людини»:
– вправа «Бінго»;
– вправа «Захист прав людини і ВІЛ/СНІД»;
– вправа «Європейське купе»;
– перегляд відео «Що таке права людини».
- Обговорення отриманого досвіду та надання рекомендацій від тренера-фасилітатора:
– вправа «Скріпка»;
– вправа «Твердження про здоров’я»;
– опитування «Після»;
– рефлексія.
Зміст тренінгової програми мав на меті надати учасникам інформаціію про основні поняття щодо ВІЛ, обговорити шляхи передачі ВІЛ та методи профілактики ВІЛ-інфікування; визначити поняття «стигма», «дискримінація», «толерантність». Окрім того, тренінгові заняття дали змогу учасникам проаналізувати причини виникнення таких явищ, як стигматизація та дискримінація.
Учні ознайомились з правами людини та законодавством щодо ВІЛ-інфекції та протидії дискримінації.
Відповідно до Конституції України, загальновизнаних принципів і норм міжнародного права та міжнародних договорів України, всі особи мають рівні права і свободи, а також рівні можливості для їх реалізації.
Соціальний педагог Сєргєєва О.А.