У підлітковому віці проблема булінгу має особливе значення. Саме в цей час, засвоївши певні моделі поведінки, наприклад поведінку «жертви», підліток дотримується її все подальше життя. Також і агресія може закріпитися в якості стилю поведінки в майбутньому.
Профілактика булінгу допомагає зменшити масштаби цього явища і скоротити кількість залучених до нього підлітків – «агресорів» і «жертв».
З метою підвищення толерантності та емпатії, профілактики конфліктів у міжособистісних відносинах учнів, в Запорізькому вищому професійному училищі було організовано та проведено психологічну гру «Рівні».
Учні групи № 04 (професія «Маляр. Штукатур. Лицювальник – плиточник») та учні групи № 12 (професія «Маляр. Штукатур») стали активними учасниками цієї гри.
Соціальний педагог навчального закладу, організовуючи та проводячи гру «Рівні» керувалася такими принципами:
- добровільність участі у психологічній грі;
- надання учасникам гри повної інформації про цілі і способи проведення гри;
- принцип партнерського спілкування;
- активність учасників групи.
Головним завданням психологічної гри було:
- формування навичок конструктивного спілкування;
- зміна уявлень про самого себе і про відносини з оточуючими;
- зниження агресії та ворожих реакцій учнів;
- оптимізація міжособистісних і міжгрупових відносин;
- сприяння поліпшенню соціального самопочуття.
Такі профілактичні заходи, з використанням психологічних ігр, дозволяють створити в ДНЗ «ЗВПУ» безпечний психологічний простір. В учнів знижується агресія та змінюються уявлення про самого себе. Формуються стійкі доброзичливі стосунки в групі та покращується соціальне самопочуття.
Соціальний педагог Сєргєєва Олена Анатоліївна.